FANDOM

 Razjel -  Anioł, którego wezwał pierwszy Nocny Łowca, Jonathan. Podarował mu Kielich AniołaMiecz, a także Lustro, którym okazało się jezioro Lyn. W Kielichu umieścił swoją krew, dzięki której ludzie mogli stać się Nocnymi Łowcami, lecz niektórzy umierali po jej wypiciu.

Historia Edytuj

Stworzenie Nefilim Edytuj

Ponad tysiąc lat temu Razjel został wezwany przez śmiertelnika, Jonathana (według niektórych wezwał go czarownik). Poszukiwał ratunku dla ludzkości (wraz ze swoimi przyjaciółmi, Abigail i Davidem), którym zagrażała plaga demonów panoszących się po świecie. Jonathan modlił się do Razjela, aby pomógł im, zmieszał ich krew w Kielichu i stworzył rasę wojowników zdolnych przepędzić demony. Razjel powstał z Jeziora Lyn widząc, że prośba jest szczera i czysta, wysłuchał modlitw Jonathana zastrzegając tym samym, że nie będzie więcej ingerował w ich sprawy. Podarował mu Dary Anioła, wymieszał w Kielichu krew swoją i Jonathana, by posłużyła stworzeniu nowej rasy wojowników.[1]

Jonathan napił się pierwszy i został pierwszym Nocnym Łowcą. Poprzez ten rytuał wszyscy Nefilim mają w sobie odrobinę krwi Razjela. Anioł podarował Jonathanowi przydomek "Nocny Łowca" na pamiątkę przemiany i zezwolił na używanie kielicha do powoływania kolejnych Nefilim. Od tej pory ich zadaniem miało być unicestwienie demonów przy pomocy Darów Anioła. Razjel ofiarował również Księgę Przymierza z zapisanymi w niej Znakami i ich przeznaczeniem.

Wezwanie przez Valentine'a Edytuj

W 2007 roku Valentine Morgenstern zamierzał przeprowadzić rytuał w celu wezwania Razjela. Chciał zmusić anioła do spełnienia jego życzenia: stworzenia nowych Nocnych Łowców, którzy mieliby zastąpić tych skorumpowanych i zepsutych - według Valentine'a - a także położyć kres wszelkim demonom i Podziemnym. Jednak w tajemnicy przed Valentine'em, Clary Fairchild zdołała zmodyfikować jedną z run w kręgu ochronnym i zmieniła jego imię na swoje. W rezultacie Valentine nie był zdolny wezwać anioła i naraził się na jego gniew.

W czasie rozmowy stało się jasne, że Razjel nie podziela poglądów Valentine'a, który troszczył się tylko o własną chwałę i nie miał zamiaru chronić świata. Oburzony działaniami Valentine'a - eksperymentami na własnych dzieciach, zabiciem adoptowanego syna i torturowaniem Ithuriela - Razjel strzelił do Valentine'a płomienną strzałą, zabijając go na miejscu. Respektując warunki przyzwania go na Ziemię, Razjel miał spełnić życzenie Clary. Poprosiła go o wskrzeszenie Jace'a Herondale'a, którego zabił Valentine'a, by wykorzystać jego krew do ukończenia rytuału. Razjel spełnił jej prośbę.[2]

Wezwanie przez Simona Edytuj

W Mieście zagubionych dusz, Magnus, Simon, Izzy i Alec wyruszają na farmę Luke'a, aby ponownie wezwać Anioła. Simon - posiadający krew i wiarę swoich przodków, Machabeuszy - chce z nim porozmawiać i dowidzieć się, jak oddzielić Jace'a od Sebastiana nie zabijając przy tym Herondale'a. Razjel chciał zabić chłopaka, gdy tylko się pojawił. Kiedy zdał sobie sprawę, że Simon nosi Znak Kaina, wpadł w jeszcze większy gniew, ponieważ ten znak miał prawo nadać jedynie sam Bóg. Udało im się dojść do porozumienia w obliczu wyjątkowych okoliczności: Razjel odbierze Simonowi bluźnierczy Znak w zamian za broń, miecz Archanioła Michała o nazwie Wspaniały.[3]  

Wygląd Edytuj

Razjel przypomina swoją budową człowieka, lecz jest od niego dużo większy. Ma długie włosy w kolorze złota i srebra. Jego złote oczy nie mają białek ani źrenic. Białą skórę pokrywają złote runy - znane z Szarej Księgi, jak i zupełnie obce - które przemieszczają się po jego ciele. Posiada ogromne, złote skrzydła, na każdym ze złotych piór znajduje się symbol otwartego oka. Jego twarz opisuje się jako piękną i nieludzką.

Umiejętności Edytuj

  • Łucznictwo: posługuje się łukiem z płonącymi strzałami.
  • Latanie: jest niezależny od grawitacji.
  • Siła: posiada nadludzką siłę.
  • Telepatia: potrafi czytać w myślach i uczuciach tych, którzy go wzywają.
  • Spełnianie życzeń: każdy Nocny Łowca, który wezwie Razjela, może poprosić o spełnienie jednego życzenia (dzięki umieszczeniu swojego imienia na runie).

Występowanie Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Kodeks Nocnych Łowców
  2. Miasto szkła
  3. Miasto zagubionych dusz